fredag 31. mars 2017

Populær lue - ja, det er Lothepus


Som så mange andre måtte jeg prøve meg på Lothepuslua, denne ble stor og god. Jeg brukte ikke den vanlige oppskriften, der står det nemlig kun én størrelse. Men på tv2 sine sider ligger det oppskrift i tre forskjellige størrelser så jeg valgte medium-varianten.
Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å ikke strikke denne da Lothepushysteriet er litt i overkant for meg. Men så syntes jeg jo at denne borden nederst på lua var så fin så da ble det en på meg også :)



Og kanskje blir det en herreutgave også, men ikke foreløpig. Jeg har strikket min i Drops Karisma (ref. forrige innlegg).

Garn:                    Drops Karisma
Pinne:
                   4 mm 40 cm og settpinner
Oppskrifter:
           
Lothepuslua,dame (Dale gratisoppskrift)
Lothepuslua,dame (tv2 med flere størrelser gratisoppskrift)Lothepuslua,herre (Dale gratisoppskrift)
Hmm, kan knapt se at det er gjort innhogg i Karisma-beholdningen:


Og ble dere ikke lei av alt dette Lothepus-strikkepratet anbefaler jeg facebookgruppen
Lothepusstrikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar