onsdag 8. mars 2017

Strikk med mening 2: Luer til Masker for Burma

For min egen del synes jeg det er så hyggelig å kunne hjelpe med noe jeg kan, derfor strikker jeg til forskjellige veldedige formål. Det er kanskje mange andre der ute også som ikke har så mange å strikke til på privaten men som kunne tenke seg å bidra?

Forrige gang blogget jeg om lommevenner, denne gangen er det masker for Burma. Her er det tidsfrist hvis du er interessert i å lage noe. De tar imot luer, tepper og en del annet, og må være sendt til mottaker senest rundt 20. mars 2017. Oppskriften som brukes til luene (lille hipster) finner du i samme lenken.
Jeg har strikket 3 lille-hipster luer og 1 snurrelue (voksen):
 
 
 
 

Lille-hipster luene er veldig fine til dette formålet da de er utrolig elastiske og kan brukes i mange år. Oppskriften er str. 4-10 år.
Jeg fant dessverre ikke oppskriften til snurreluen akkurat nå,
Lenke til prosjektet: Masker for Burma


266 gram restegarn gikk med til luene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar