Etiketter

mandag 14. august 2017

Bergens kyllinggryte

Jeg lager nå en liten etikett i bloggen som heter kosthold. Her legger jeg oppskrifter på god "slankemat". Blir noen inspirert til å bruke de så er det flott!
Denne retten har jeg funnet i bloggen Big Man Going Down. Oppskriften gir hele 10 porsjoner, og det beste av alt; 400 gram = 265 kcals. Her kan man altså spise seg stappmett for svært lite kalorier. 
Jeg laget denne for første gang i dag, og jeg må advare med en gang; du trenger en svær gryte for å lage 10 porsjoner J 
Her er alt fordelt i 9 bokser (og en porsjon i magen J) som skal i frysen så snart innholdet har blitt kaldt. Helt genialt for meg på slanking å kunne ta ut en boks før jeg går på jobben om morgenen så den bare er å varme opp når jeg kommer hjem fra jobb. 
Jeg har fulgt oppskriften ganske slavisk bortsett fra at jeg i tillegg tilsatte to hele hvitløk og en chilli.
Retten ble skikkelig god, så tusen takk til big man going down for god oppskrift! 
Bloggen hans har ikke vært aktiv på lenge så det kommer noen feilmeldinger nå man henter opp oppskriften. Jeg har uansett laget en link HER til oppskriften – håper dere kommer rett inn på den uten problemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar